måndag 5 december 2011

Vad äter jag?

Jag fick en fråga om hur en "mat-dag" kan se ut för mig, och tänkte att jag kunde svara på det. Viktigt att tänka på är att det här är vad jag mår bra av, vad jag känner att jag behöver, vad min kropp får tillräckligt mycket energi av. Jag äter för att bygga muskler just nu.

Lunchen: matlådor, can't live without 'em.


Tycker dock ändå att det är motiverat att lägga upp då jag gissar att många unga tjejer gör samma misstag som jag gjorde - äta för lite i relation till hur hårt man tränar. Okej, nu kör vi. Idag har jag ätit:

Frukost 07:00 - 250g kvarg, 0,75dl vassleprotein, 1dl mjölk, 1msk linfrön, 1 banan, en näve rågfras(flingor), mängder med kanel, en nypa solroskärnor, 1tsk kreatin, 1 stor kopp kaffe. 
Lunch 10:50 - 2 laxfiléer ugnsbakade i naturell creme fraiche smaksatt med lime & honung, 200g svarta bönor, mängder av babyspenat.
Mellanmål 14:00 - 250g kvarg med linfrön, 1 stort äpple, kanel samt ca 1 msk solroskärnor.
Efter träning 16:00 0,75 dl vassleprotein, 50-75g blandade nötter.
Middag 19:00 - 1 jättestor kycklingfilé, 1 portion quinoa kokt med chili & soltorkade tomater, 1,5dl tzatziki på turkisk yoghurt. 1/2 bit mörk chilichoklad.
Kvällsmål 22:00 - 0,75g vassleprotein, 1-2dl mjölk.


Middag & mellanmål!




(Påminnelse om att mitt inlägg om hur jag tänker ang. min kost rent generellt, finns HÄR)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar