måndag 14 november 2011

Äta lunch på stan

Babel Delis "proteinbomb". Innehållandes babyspenat, quinoa, ägg,
kalkon,kyckling, kikärter & keso - toppad med senaps & honungsdressing.
Idag har jag varit på språng i stan hela dagen och därför varken kunnat ha med mig en matlåda eller mitt vanliga mellanmål vilket inte var särskilt lyckat. Lunchen blev en kyckling- & bulgur-sallad för 89:- på ett café som inte ens innehöll en hel kycklingfilé men däremot bulgur för 4 personer indränkt i olja till oätlighetens gräns. Jag höll mig mätt i ungefär en halvtimme.

Mitt bästa tips om man måste köpa lunch på stan är Babel Deli. Där kan man plocka ihop sin egen sallad av en mängd olika komponenter (och alltid minst 2 proteinkällor). Eller så väljer man en av deras färdigkomponerade, som min favorit på bilden. Den håller man sig garanterat mätt på.

2 kommentarer:

  1. Jepp du ser ut som mig ja... smalat ner sig men inte så mycket muskler där under. Nu kör vi! :) /Kram Elbe

    SvaraRadera