lördag 19 november 2011

Fruktigt lördagsgodis.

Här med björnbär & hallon då det var vad som fanns i frysen.
En riktigt god efterrätt, som dessutom bara innehåller naturligt fruktsocker. Vill man ha det lite sötare kan man lägga till farinsocker, men jag tycker egentligen inte att det behövs.

- Skiva ananas, lägg upp på ett fat och toppa med blandade bär.
- Mosa färsk mynta + lite farinsocker (om man vill), strö över.
- Pressa över saften från 1 lime.
- ÄT!



 Ytterligare ett exempel på att efterrätter inte behöver vara särskilt "onyttiga" - men precis lika goda!


(recept från Jamie Oliver, den karln vet vad han gör)

1 kommentar:

  1. Brukar vara n¨got liknande i mitt lördagsgodis. Massvis med skivad frukt, lite kokosflakes och fröer så är jag helnöjd :)

    sv Låter som mina dagar minus plugget. Går upp kvart i sex, sen jobb, träning och hemma runt sjutiden, äta och sen känns de himla skönt att få ta de lungt iite. men nu i vintermörkret känner jag att frisk luft verkligen är något som behövs :)

    SvaraRadera