fredag 18 november 2011

All I want for christmas is.. #2



Jag ändrar mig, jag vill inte bara ha ett blått underställ med ankor på. Efter januari avslutar jag min period med enbart styrka och ska börja träna lite mer allsidigt igen (om än fortfarande med styrkefokus), och då vill jag göra det här.

Det är 3 träningspass à 75 minuter i veckan, i 6 veckor, och de beskrivs på hemsidan såhär:
"Vi tränar styrka, koordination, smidighet, samarbetsförmåga, kondition m.m. Allt för att få ut så mycket som möjligt av träningen men även för att få den varierade och stimulerande. Exempelvis hinderbanor, kettlebellsträning med vattendunkar (!), förflyttningar med hjälp av löpning, sandsäckar, repträning, släggträning, bårträning, gymnastiska övningar som pushups, jumping jacks, crunches, och andra kroppsvikt övningar... skillnaden ligger i intensitet. Det handlar om att pressa din kropp till det yttersta."

Det som lockar med det här är utmaningen är att jag blir lite rädd bara jag läser om det. Min första tanke var "Det här skulle jag aldrig klara..", och just därför vill jag göra det. Jag vill bli pressad till mitt yttersta och se vad som händer. Vill bli pressad till den punkt där jag lägger mig ner och gråter för att jag inte klarar mer - och sen fortsätter.


 Jag och Army fitness bootcamp i vår? Jättegärna! Jag är redan nervös.

2 kommentarer:

  1. Varför inte göra lumpen istället? Det måste väl vara en ännu bättre utmaning?

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt inte beredd att lägga ner den tid och det engagemang lumpen kräver, och har inget intresse av en karriär inom militären vilket gör att jag inte direkt ser poängen att göra det heller då det skulle ta tid från mitt andra pluggande. :)

    SvaraRadera