tisdag 22 november 2011

Jag frustar och jag pustar..

Idag var det ett gäng ungdomar (16-17år) på gymmet samtidigt som jag. De satt på mattorna vid stretch/fritränings-delen och betedde sig. Tidigare hade jag sett dem skratta åt och skrika "UPP NER UPP NER" åt en kille de uppenbart inte kände som gjorde armhävningar. (och han tyckte helt uppenbart att det var allt annat än roligt..)

När jag ställde mig i mina 3 set plankan så började de helt öppet skratta åt & hånande kommentera att jag lät. Bara några decimeter ifrån mig.  Om de inte hade gått därifrån under mitt andra set hade jag skällt ut dem rejält, händer det en gång till tänker jag avbryta för att göra det.  Vad gör de ens där, är de på gymmet för att sitta och öppet håna människor som faktiskt är där för att ANSTRÄNGA sig?! Blir så trött.

Jag stönar när jag tränar. Jag är en sån som när det blir riktigt jobbigt och man fortsätter några reps till eller tvingar ur 30 extra sekunder ur plankan frustar, pustar och stönar. Det är jag långt ifrån ensam om på gymmet & det är så det ska vara! Mer frustande och pustande till folket. (och mindre snorungar på gymmet..)

If you look good doing it you're doing it wrong.

1 kommentar:

  1. Haha jag håller med dig ;) Jag frustar och pustar och gör fula miner.
    Brukar tvinga mannen att fota ibland på gymmet och han brukar säga att ljuden inte syns men mina fula miner får man inte bort ;)

    den typen av människor hittar man överallt tyvärr, ryt till nästa gång så låter de nog bli att besvära dig!

    SvaraRadera