fredag 11 november 2011

Första träningspasset.

Jag började träna i mars i år. Senaste gången jag utförde någon form av fysisk träning innan dess var jag i 16-årsåldern..
Mycket nöjd efter ett avslutat midnattslopp (10km) - det första
målet jag satte upp. Avslutade på 55 minuter med mängder
av energi och spring kvar i benen!

Mitt allra första träningspass var ett varv på 5km i motionsslingan utanför mitt hus och såg ut såhär:
  • Jag gick i ALLA uppförsbackar.
  • Jag trodde att jag skulle dö.
  • I slutet av varvet utmattnings-spydde jag lite bakom en sten.
  • 39 minuter senare var jag runt.

Efter det träningspasset och fram till mitten av oktober såg min träning ut såhär:
  • 4-6 dagar i veckan: Löpning, crosstrainer eller spinningklasser.
  • 1 dag i veckan: Core eller skivstång (motsv. bodypump)


Och den där motionsslingan? När jag sprang
den igen för 2 månader sen var jag runt på
ca. 22 minuter - och njöt hela vägen.

1 kommentar: