lördag 26 november 2011

Vardagsbetraktelser.


Hur ofta jag måste handtvätta mina träningskläder? Alldeles för ofta..
Visste ni förresten att skölj/mjuk-medel försämrar kvalitén i funktionsmaterialet på träningskläder? Kan vara bra att tänka på nästa gång man slänger in träningskläderna med sin vanliga tvätt.

Annars så blir fisk till lunch och middag idag! Till lunch i form av sushi, till middag i form av ugnsbakad lax med lime-cremefraiche, matvete och grönsaker. Andra fiskrätter jag måste äta inom en snar framtid är fiskgryta samt fiskpudding. Tror att det är en reaktion på att jag nästan bara ätit kyckling i en månad nu.. Blir lätt så när butikens erbjudanden får styra matinköpen.

3 kommentarer:

  1. Det visste jag faktiskt inte tills för ett tag sedan så numera särar jag på kläderna när jag tvättar:)

    SvaraRadera
  2. sköljmedel ska även undvikas till handdukar då de förlorar sin uppsugningsförmåga.. själv kör jag med en skvätt ättika i sköljmedelsfacket, funkar som sköljmedel och tar bort lukten ur gamla träningskläder.

    SvaraRadera
  3. Ättika? Det ska jag testa nästa gång jag tvättar!

    SvaraRadera