torsdag 24 november 2011

Mellamål on the go.



Mitt favoritmellanmål när man är ute och on-the-go och måste köpa något snabbt är Keso med nötter i locket. Kostar visserligen 20 kronor, men det är gott och innehåller allt ett mellanmål behöver innehålla! Testade den med hasselnötter, blåbär & tranbär idag men den var inte alls lika god som cashew, papaya, ananas & apelsin.

Jag ägnade dessutom en halv kväll åt att hitta den "perfekta" mellanmåls-baren (lite socker, mycket protein, långsamma kolhydrater) då jag åker till Tyskland & Belgien i en vecka och kommer behöva ha något i väskan hela tiden till mellanmål.. Valet för på dessa. De innehåller 25g protein/bar. Dock är kcal-innehållet något lågt, men kombinerat med lite nötter, frukt eller dylikt så blir det nog en ny favorit i mellanmåls-väskan!


Vad brukar du äta för mellanmål, eller är du en sån som klarar dig utan? Jag måste äta mellanmål, min kropp stänger av helt annars (och då ska vi inte ens gå in på vilket humör jag blir på när jag inte fått i mig något på några timmar..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar