söndag 13 november 2011

Dagens spinning

"Jag ska bara vila lite.." tänkte jag och somnade på soffan vilket resulterade i att jag nästan missade mitt inbokade spinning-pass. Min uppvärmning fick alltså bli en springtur till tunnebanan och sen en spurt från tunnelbanan till gymmet. Jag hann in i salen precis efter uppvärmningen så ingen större skada skedd! Dock så har jag grym träningsvärk efter senaste benpasset och det kändes.. benmusklerna gav upp långt innan flåset idag.

Spinning är något jag rekommenderar alla att prova på minst en gång. Jag trodde att jag skulle avsky det men var fast efter första passet. Det som gör att jag inte kan sluta är:
  • Musiken!  Man blir "lurad" att ta i mer än vad man annars skulle gjort av musiken. Det är bara att blunda, trampa till takten och uthärda så vips har det gått 1 låt till - och du som trodde att du var utmattad!
  • Ledaren! En bra ledare peppar, beskriver vägen och får en att pressa sig själv till max. Finns oerhört många bra, peppande och inspirerande spinning-ledare. Blir en helt annan sak än att cykla själv.
  • Guidningen! Att få ett pass upplagt så att man slipper tänka själv är skönt ibland, dessutom så händer det saker hela tiden och det blir inte "tråkigt" som många tycker att konditionsträning kan bli. 

Min favoritspinningmusik är f.ö Marilyn Manson. Finns inget får mig att ta i mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar