torsdag 10 november 2011

Min kärlek till omeletter

Avocado, rökt skinka, chili, ruccola & parmesan
Hemmagravad lax, avocado, tomat & pepparrotsphiladelphia


Om det är något jag äter ofta så är det just omeletter. De är enkla att göra & kan varieras på ett oändligt antal sätt beroende på vad man stoppar i/på dem. Dessutom blir det riktigt bra och mättande mat med tanke på hur bra sammansättning av fett och protein som finns i ägg.

Jalapenos, salami, soltorkade tomater
Min standardomelett består av 2-3 ägg och alltid en hel hackad lök (jag älskar lök), sen fyller jag bara på med vad som finns i kylskåpet. Jag steker på löken + resten av sakerna jag vill ha i och häller sen på de ihopvispade äggen. Det serverar jag med de grönsaker jag råkar ha hemma och någon sås om det finns hemma.

Ikväll blev det en blandning av chili & pepparsalami toppad med turkisk yoghurt. + en hel skål brysselkål bredvid. Andra exempel på hur man kan variera sin omelett kan ni läsa er till under bilderna.

(ja, det börjar bli dags att använda en riktig kamera..)

1 kommentar:

  1. hmm kanske borde testa lök i omeletten.. jag behöver något för att balansera den feta smaken på ägg och ost som lätt tar över de andra smakerna.

    SvaraRadera