söndag 13 november 2011

Allt för hälsa-mässan 2011

Det fanns många lite mer speciella produkter
att köpa i montrarna.. vad sägs om lite rymdpasta?
Jag och S hängde på låset när mässan öppnade idag så vi hann gå omkring ett bra tag innan det började bli "för mycket" människor där. (min tolerans för mängder av människor på samma plats i en mässhall med dålig akustik är nämligen rätt låg.)

På vägen hem diskuterade vi vårt intryck av mässan och kom fram till följande:

  •  Hela mässan kändes som ett enda stort reklamjippo för olika företag - man betalade 140kr för att gå in och se massa företag som ville att man skulle betala ännu mer för att köpa deras produkter..
  • Det  var alldeles för lite fokus på temat "lust" och träning.Väldigt mycket montrar om smink, healing & hudvård. Jag hade velat se fler utställare som visade olika träningsformer, nya spännande gruppklasser osv.. Jag är t ex mycket nyfiken på hur Phone Café (telefondejting) hade lyckats motivera sin medverkan med en stor monter.
  • Min sambo tyckte att det var väldigt tråkigt att majoriteten av alla utställare var fokuserade på kvinnor.
  • Roligt var dock att man fick provsmaka många olika typer av torkade bär/frukter, olika juicer, det omtalade kokosvattnet och dylikt. Det blev dock inget köpt då jag tycker att det mesta var väldigt dyrt i relation till hur mycket man fick.

Mest givande var att jag fick chansen att göra en  Bioelektrisk Impedans Analys som mätte min kroppssammansättning hos Asics.


En överraskande låg fettprocent, men inte fullt så
överraskande låg procent muskelmassa.
Jag fick order om att forstätta styrketräna mycket och äta mycket - av allt - ofta. Precis vad jag håller på med just nu alltså, känns bra att få bekräftat att jag är inne på rätt spår. Trots att jag redan ligger på ett dagligt energiintag strax över min dagliga behov kanske jag ska fundera på att börja äta ännu lite mer..


I sommar ska jag se till att göra ett likadant test och då ska jag se till att ligga på +sidan av muskelmasse-stapeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar