måndag 21 november 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Dagens gymoutfit: Linne från Nike, dagens middag: Thaikyckling <(länk)
Hade min valfria träning/vila-dag idag och kände att jag för en gångs skull hade energi för att träna. Mina muskler brukar annars vara så trötta efter all styrketräning att det behöver bli en vilodag av det hela.

Testade på ett dans fuego-pass, har gått på rätt mycket dans afro och tycker det är kul, så varför inte?
Det här är varför inte: Ledaren inga instruktioner så det blev nästan omöjligt att hänga med i rörelserna, rörelserna som fanns att hänga med i bestod till 95% av att stå på stället och vicka på rumpan & när man skulle springa runt och skrämma varandra genom att vifta på armarna och skrika "BUUUU!" gick jag. (true story) Det är inte träning, det är dagis.

Hoppade på löpbandet istället, har inte sprungit sen jag började satsa på muskelbygge, det blev:
  • 10 min på 10km/h
  • 10 min på 12km/h
  • 5st 60sek-intervaller på 16km/h med 30sek vila mellan.

Som jag saknar min löpning! Har varit så full av endorfiner nu efteråt att jag hoppat runt som en duracell-kanin och fnittrat här hemma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar