fredag 25 november 2011

Fredag.

Fetaost+spenat+pinjenötspaj m. filodeg, tomatsallad, gurksallad m. soltorkade tomater & mynta. /
Vaniljglass med hemgjort strössel på hasselnötter, kaffebönor & mörk choklad kört i matberedare.


Fredag. Helt slutkörd men det blev en helt fantastisk Jamie Oliver-middag som laddade batterierna lite. Tänker göra ingenting och gå och lägga mig riktigt tidigt ikväll för att orka med morgonträning (lördag morgon = bara jag och några pensionärer i hela gymmet, oslagbart!) & sen ta tag i skolarbeten..


Idag körde jag annars ett ben/axel-pass som gick riktigt bra. Kände mig lite lat och segade mellan de olika övningarna men tycker inte att det gör någonting då förbränning inte är så viktigt just nu, höjde mig i nästan allt jag gjorde. Slow and steady wins the race (iallafall för mig, iallafall just nu.)

Jag har egentligen alldeles för dåligt tålamod för styrketräning. Jag vill liksom ha stora muskler och mycket resultat NU, DIREKT. Men så funkar det ju inte. Varje gång jag hamnar i den tankegången tänker jag till mig själv: "Alina, du har hela livet på dig att bygga mycket muskler, att springa dina marathon, att nå dit du vill. Ta det lugnt."

Det funkar, lite iallafall.

1 kommentar:

  1. Oj vad jag känner igen mig i den där otåligheten. Jag vill gärna se resultaten på en gång...helst igår, ha ha. Men jag försöker också tänka på att jag har tid på mig

    SvaraRadera