onsdag 16 november 2011

Lyckat benpass och trött huvud.

Dagens bästa tips, det tog 21 år för mig att inse vikten av att
min agenda -  hade jag fattat det redan i högstadiet  hade
allt varit så mycket enklare..
Det är mycket att göra i plugget de här veckorna och fram till jul, jag har märkt att jag går omkring och är  konstant stressad över hur jag ska hinna. Min vardag skulle inte gå ihop överhuvudtaget om jag inte planerade varje dag i detalj i min agenda..

Gymmet blir lite mitt andningshål, där kan jag fokusera på träning utan dåligt samvete över att jag inte pluggar. Idag körde jag ett ben- & axel-pass och kunde höja vikt på samtliga benövningar! Det går långsamt framåt.

Det här med att bortprioritera träning när man har mycket att göra i plugget/arbetet är ett sätt att resonera jag inte förstår mig på. Träning ger ju energi, och kan som i mitt fall erbjuda en mental paus som gör att man orkar ta nya tag. Jag är helt övertygad att om jag skulle blivit sönderstressad för länge sen om det inte vore för tränandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar