tisdag 15 november 2011

Mina förväntningar på mig själv vs realiteten.

Dagens gym: Biceps & Rygg med lila BH (reebok) & knallgrönt linne. (friskis)

En sak som både hjälper och stjälper min träning är mina förväntningar på mig själv, mer exakt mina förväntningar på vad jag BORDE kunna prestera. Nu med styrketräningen märks det mer tydligt än någonsin hur dessa förväntningar krockar med en realistisk verklighet.

Jag har styrketränat i 3 veckor, och har aldrig lyft en vikt i hela mitt liv innan dess. Därför är det varken konstigt eller annat att förvänta att jag är svag i många muskelgrupper och det tar lite tid att förbättra mig. Men något i mig säger att "du borde kunna mer, du borde vara starkare, du borde..".

Det positiva med det här är att det bra dagar leder mig till att pressa mig till max, det negativa är att det tröttare dagar ger upphov till frustration och att jag trots att jag presterat bra inte känner att det duger. Idag var en sån dag.



Någon som känner igen sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar