måndag 21 november 2011

Måndag: veckans bästa dag!

Post-koloniala Afrika: jobbigt & tråkigt
eller  en intressant utmaning ?
Måndagar är min favoritdag på hela veckan. Det är en chans att börja om på nytt & ta nya tag, lämna stressen från allt man behövde göra förra veckan och ge sig i kast med nya "måsten" och "borden". Jag älskar att sitta på söndagar och planera i hela nästa vecka, att se svart på vitt vad jag behöver göra med inställningen att jag kommer att klara det.

Jag vet att många hatar måndagar av samma anledning som jag älskar dem. Men prova att tänka på ett annat sätt, se måndagen som en möjlighet och inte som starten på något jobbigt. Man kan inte leva i ständig längtan efter nästa helg. Tänk inte "vad jobbigt det här kommer bli.." utan tänk istället "vilken utmaning det kommer bli att göra det här". Det funkar. Så mycket i livet handlar om inställning och attityd.

Samma sak med träningen. Kommer du till gymmet med inställningen att det kommer bli tungt & tråkigt så kan du ge dig fan på att det faktiskt kommer att bli tungt & tråkigt också. Kroppen och hjärnan samarbetar, glöm aldrig det.

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt så! Allt handlar ju om vilken inställning man har :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar människor med en sådan inställning! Det är jävligt inspirerande!

    SvaraRadera