onsdag 9 november 2011

Kosttillskott.

Kvällen snabba fundering mellan CV-skrivande och hårfärgning handlar om alla dessa kosttillskott som finns tillgängligt för oss som tränar. Går man in på Gymgrossisten, Budo Fitness eller annan dylik butik finns det hyllmeter av burkar med namn som "Anabolic Rush!", "Superpump", "Loading drink xtreme".. osv.

Bild från Gymgrossisten.se


De här pillrena och pulverna utlovar allt från superenergi till gympasset & ökad muskelmassa till bättre fettförbränning och mycket mer. Jag kan inte undvika att bli skeptisk, i synnerhet inte då de innehåller bokstavskombinationer av ämnen man aldrig hört talas om förut. Läs till exempel den här innehållslistan. Det kan omöjligen vara bra att stoppa i sig allt det där dagligen?

Nu tar jag själv 2 olika tillskott, whey 80 proteinpulver och rent kreatin i pulverform. Att jag valt just dessa två beror på att jag vet PRECIS vad de innehåller. Jag kan utveckla varför jag har lagt till dessa i min kost senare.

Mest skeptisk är jag till hur det framställs som att det är OMÖJLIGT att få "bra" resultat av träningen utan de här tillskotten, och att just de här pillrena är något du MÅSTE stoppa i dig för att nå dina mål eller för att kroppen ska må bra.  Det tror jag inte en sekund på.

Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar