måndag 28 november 2011

Behöver er hjälp!

På lördag åker jag iväg på en resa och kommer inte ha möjlighet att springa eller ta mig till ett gym under en vecka.

Jag vill dock inte låta mina muskler tro att de inte behövs längre (+ rastlösheten som skulle uppstå om jag helt struntade i att träna..)  - alltså skulle jag behöva ett hyfsat styrkepass helt utan vikter som kan köras på ett hotellrum.

Har ni några tips på övningar jag kan göra, eller hela pass som kanske ligger ute någonstans jag kan använda mig av?

4 kommentarer:

  1. dips för trikkarna med händerna mot tex sängkanten o hälarna på en stol, mer för triceps: "täta" armhävningar, alltså med händerna intill varandra under bröstet. Och vanliga med brett grepp förstås. hm det blir baksida armar, skuldror och lite rygg. Ben: framfall eller vad det heter (som din bror kör med stång) kan man köra bara med händerna mot huvudets sida, främst framsida lår. Djupa knäböj långsamt, avsluta m att gå upp på tå, tar på hela benet. Sit ups förstås, och vanligt midjevrid sittande på en stol m händerna fixerade i sidan av huvud/hals.

    SvaraRadera
  2. Klassiska armhävningar, smala, breda, med klapp, på en hand, på en fot.. u get it.
    Situps, raka, sneda, diagonala, "cykla" med benen.
    Dips från sängen/stolen/soffan.
    Utfall, du kanske har en tung väska att hålla ovanför huvudet?
    Knäböj med samma väska?
    Rygglyft, klassiska, med fokus på skulderpartiet..

    Google it och lycka till :)

    SvaraRadera
  3. Bodyrock.tv har massvis med kanonövningar för "hemmabruk". Annars har du ju fina tips ovanför :)

    Njut av resan!

    SvaraRadera
  4. Har du spanat in träningskortek från FitDek? De har en kortlek med styrkeövningar med bara kroppen som vikt:

    http://www.traningskort.com/asp/product.asp?recorprod=1&product=233&cat=52&ph=&keywords=&recor=&SearchFor=&PT_ID=

    SvaraRadera