onsdag 16 november 2011

Favoriten i kylskåpet..

Kvarg. Jag vet inte hur jag överlevde utan den här fantastiska mjölkprodukten tidigare, den är nästan alltid basen i mina frukostar, i mina mellanmål och i mina kvällsmål. 

Har återigen LIDL att tacka för att min ekonomi inte går
i botten: 500g kvarg för 13kr! Tar halva till frukost och
andra halvan gör jag mellanmåls-låda av & påse med
nötter+gojibär att toppa den med och tar med till skolan.

Till frukost blandar jag ut min kvarg med: turkisk yoghurt (för att höja fetthalten), vanilj-proteinpulver (vips blev det vaniljyoghurt!), linfrön, solrosfrön/nötter, banan & toppar med mängder av kanel. Ibland äppelmos.

Till mellanmål/kvällsmål blandar jag i linfrön, solrosfrön/nötter, lite vaniljprotein (mest för smaken) & frysta bär. De frysta bären håller kvargen kall i väskan.


Kvarg i de här fallen går lika bra att byta ut mot fullfet naturell keso & det blir fantastiskt gott,men då det är dyrare är det något jag bara brukar unna mig ibland.

1 kommentar:

  1. SV: Åh ja jag håller med dig, min kvarg är helig för mig! Har sprungit ner för att handla många kvällar när jag panikslaget insett att det är slut haha :)


    Himla gott att blanda kvargen med keso med, mums!

    SvaraRadera